Dugaan

Assalammualaikum....Salam Jumaat.

Dua hari ni tak sihat kena demam, selesema and batuk all 3 in 1, kerja banyak tapi jadi tak ada mood, badan lemah sangat haishhh.

This month very bad month for me my car problem and my house kena masuk pencuri, masa tu saya dekat rumah my sister, habis my lap top and Ipod kena kebas, yang peliknya dua barang ni aja yang dicurinya padahal banyak barang yang berharga tapi tak terusik pun dan rumah tak bersepah langsung. Penyamun ni suka ber facebook kot tu yang dua barang ni saja yang hilang hehehe. Saya tahu pun dari security guard they call me early morning masa tu diaorang tengah buat rondaan. Nasib baik saya tak ada kat rumah, bahaya gak kalau penyamun ni masuk masa kita ada kat dalam rumah kan..seram bila ingatkan balik.

Disebabkan penyamun tarbus ni lah tergendala semua kerja saya, lap top dah tak de, yang regret banyak document penting semua dalam tu, ni tengah fikir nak beli yang baru cuma tak ada kesempatan nak pergi survey kat Low Yat Plaza. Lap top lagi satu rosak pulak.

Tapi saya tetap bersyukur dan anggap dugaan kecil dari Allah swt. Alhamdulillah rezeki tetap ada dan still ada saat gumbira hehehe..sokongan dari keluarga dan orang tersayang ehemm...yang tak putus putus give support, terima kasih banyak banyak.. Love u all mmuahhhh.

Jujur, masa hal ni berlaku saya tidak ada rasa kelam kabut, cuak atau marah langsung yang lebih kelam kabut adik saya, macam rumah dia pulak yang kena rompak...hehehe pelik juga, apa yang saya rasa dan fikir ini bukan satu bala atau petanda tidak baik berlaku pada saya, saya anggap tidak ada rezeki dan dugaan yang kecil, mungkin ada kesilapan yang saya lakukan tanpa sedar, maka diberikan satu ujian supaya kita beringat dan bersabar supaya kita jadikan ikhtibar untuk masa akan datang InsyaAllah :)

Setiap manusia sentiasa diuji dengan pelbagai dugaan, cabaran dan ranjau hidup, apapun nama yang diberi, dugaan yang datang sentiasa ada Hikmah datang bersama.

Sesuatu yang buruk berlaku pada kita jangan kita anggap satu bala, baik atau buruk terima dengan hati yang redha dan sesederhananya.

Allah SWT Maha Mengetahui atas kebaikan umatnya, dalam firman-Nya “Boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui”. [TQS.al-Baqarah: 216].


World peace
Akma Omar

Comments

  1. Ehem ehem... siapa orang tersayang tu? :)

    Banyak2 bersabar yer.. ada hikmah disebalik yg berlaku tu...

    ReplyDelete
  2. Hehehe...ehemm..ehemmmmm...hahahaha

    ReplyDelete
  3. sabar la..dugaan 2 msty ad dlm idup..nme lg mnusia..hehe..

    ReplyDelete

Post a Comment