Peperiksaan Online Separa Perubatan 2019


Peperiksaan Online Separa Perubatan sesi 2019 khas untuk kemasukan ke Latihan Separa Perubatan merupakan pengambilan terbanyak jawatan di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam setiap tahun.

Jika anda adalah antara calon calon yang telah menerima surat panggilan untuk menduduki peperiksaan ini saya ucapkan tahniah.

Tetapi adakah anda buat persediaan? Sudah buat ulangkaji? Tahu apa jenis soalan soalan yang akan ditanya? Sudah ada Rujukan?

Setiap Peperiksaan Online SPA ada disediakan rujukan oleh Infokerjaya untuk memudahkan calon untuk mengulangkaji dan membuat persediaan awal sebelum peperiksaan.

Saya pasti ada calon yang Google rujukan untuk exam Separa Perubatan ini tetapi kemungkinan besar adalah format lama tahun 2015 atau sesi Februari 2015.

Format Exam Separa Perubatan Sesi 2019 telah berubah. Contoh yang ketara adalah tiada lagi seksyen Psikometrik dan beberapa perubahan lain. Satu-satunya rujukan yang updated kepada format terkini adalah;
Rujukan ini adalah keluaran Tim Infokerjaya yang telah bantu lebih 78,000 calon sejak tahun 2009. Jadi setiap kali exam mereka memang akan semak dengan format terkini dan selaraskan. Anda boleh klik DISINI untuk tengok email-email mereka yang berjaya 

ANDA CALON PEPERIKSAAN ONLINE DAN TEMU DUGA SEPARA PERUBATAN?

Anda berada di tempat yang betul. Anda bakal mengenepikan RIBUAN CALON yang tak tahu mana nak dapat Rujukan Peperiksaan Separa Perubatan.

Rujukan khas untuk Peperiksaan ONLINE Separa Perubatan ada 3 Seksyen untuk tahun 2019 dan kami sediakan nota, soalan beserta jawapan untuk Seksyen Penilaian Terkini (tiada lagi Ujian Psikometrik)

Rujukan utama ini komprehensif untuk persediaan peperiksaan Separa Perubatan.

  • Bahan Rujukan Pantas Nota Ringkas Pengetahuan Am Separa Perubatan.
  • 150++ Contoh Soalan dan Jawapan Format Soalan adalah melibatkan 2 seksyen.
  • Seksyen A – Daya Menyelesaian Masalah
  •  Seksyen B – Kefahaman Bahasa Inggeris
  •  Tip dan panduan LULUS EXAM
  • Penerangan dan Maklumat Format TERKINI Separa Perubatan 2019
  • Nak lulus exam kena ada bahan rujukan untuk ulangkaji. Tak bolehlah main redah sahaja, tiba masa exam blur tak tahu nak jawab apa. InsyaAllah dengan bantuan Rujukan ini anda akan berjaya.

Cepat dapatkan Sekarang OK!

Comments