Government Services

Assalammualaikum.. 

Morning, terawal bangun hari ni, penat sangat sampai tertidur kat sofa, sedar dari tidur ingatkan dah subuh rupanya baru pukul 3.00am.

Hari ni banyak betul kerja kena buat most appoinment kat luar, yang paling lama masa terbuang kat DBKL nak renew license, almost 3 hours kat sana, masa sampai sana appear queve board no.38, my no 52 so i thought tak lama lah kena tunggu...hmm hampeh dekat 3 jam menunggu, no tak panggil panggil, orang makin lama makin ramai, counter service berderet tapi customer service ada 4 orang je, naik kematu punggung I duduk kat situ, angin tak payah nak cakap lah. 
  
Lastly my turn sampai i pun sit down, ni satu hal lagi yang attend i tu sorang perempuan pertengahan umur, cara dia nak layan kita
macam endah tak endah je, i ni dah lah tunggu lama, dia boleh buat muka jeruk (I nak taip others word tapi tak sampai hati lak hehe), angin betul i until tinggi juga tone suara i keluar masa tengah dealing tu, dia macam perasan i dah marah so baru dia concentrate. Lepas settle everything, so the documents need to cop, otw nak pergi cop tu dia boleh pulak singgah kat table friend dia and berborak sakan, yang geramnya i dengar pulak tu butir benda yang diaorang bualkan, pasal baju kurung yang dia tempah tu bila boleh siap..adehhh kakak oiii.. 

Hal macam ni selalu terjadi pada i, setiap kali i deal things with goverment office such like DBKL, JPJ, IMIGRESEN, JPN, LHDN and etc..mesti jadi camni, service very damn slow, kalau ramai orang tu i faham lah, ni kadang kadang tak ada orang atau i saja yang selalu terkena, orang lain tak kena kot, but so far ramai juga my friends yang complain hal yang sama, maybe diaorang yang keja kat situ terlalu lama kot sampai dah lesu and lemau hehehe 

I ada baca article ni dulu. 

Ybhg. Tan Sri Ahmad Fuad said that the victory in 2011 should ignite a stronger service culture in Kuala Lumpur City Hall among its officers and staff and encourage them to try harder to improve their service delivery to the citizen of Kuala Lumpur. “If we gain many victories, but the service delivered to the people is of poor quality and declining, it is a waste to everyone. I hope that you will always be aware of the people’s needs in order to improve the existing quality of our services” 

Hmmmm....apa pendapat anda ya...

Comments

  1. Customers services mmg tak mantap lah mcm tu...

    p/s: Renew license online tak leh ke?

    ReplyDelete
  2. Meme lah kalau camtu...
    p/s : kalau hilang mana boleh thru online...kena pegi sana lah..:)

    ReplyDelete
  3. memang dah macam tu dari dulu. kalau aku dulu, aku sound direct aje. makcik ke bapak orang ke..dah tahap mak mertua ke, aku hentam aje. Tak cukup lagi, aku cari bos diorang masa tu gak. Siap ambil gambar lagi. Lepas aku wat, aku datang esoknya. Time tu, memang tak berani diorang borak. haha..

    kalau tidak, berborak aje sepanjang masa..ada ke masa deal dengan orang boleh borak macam-macam perkara. bergosip lagi tu..

    ReplyDelete
  4. Hahaha..bila u komen camni baru i teringat i pernah bertekak dgn pegawai imigresen dmsara,masa nak renew passport nk pg oversea..kurang ajar sangat..pasal kes tu sampai masuk bilik big bos diaorg, suka suka hati nak tahan passport i..puncanya kecik je sbb my frd temankan i pg counter je..dia boleh jerit halau my frd..dlm duk bertekak tu i terlepas ckp sbb dah marah sgt, the words yg kluar dari mulut i "hang tau tak muka hang tu macam peliaq kambing"..1 minggu diaorg tahan passport i...hampeh kan..

    ReplyDelete

Post a Comment