Al Fatihah to Adik Nurul Nadirah

Assalammualaikum...

Sedih sungguh baca turutan kes kematian arwah Adik Nurul Nadirah, semua sedia maklum tentang tragedi yang rasanya sebagai manusia akan tersentuh hati dan hiba. Nak cerita kat sini pun tak sanggup and sedih sebenarnya, cuma yang boleh kita lakukan sedekahkan Al Fatihah kepadanya semoga rohnya tenang disana..Amin.

Banyak betul kes yang melibatkan kanak kanak, kadang kadang bila difikirkan macam tidak masuk akal ada manusia yang sebegini. Pelik dengan manusia yang berhati setan (tu je nama terbaik untuk panggil depa ni), pepatah manusia berhati binatang rasanya tak boleh pakai dah sebab binatang pun sayangkan anak. Mana akal dan fikiran setan-setan ni. Apalah dosa anak-anak kecil yang tak tahu apa apa, tak ada hati perut diaorang ni, kejam sampai begitu sekali, sedangkan kita sebagai ibubapa bila melihat wajah anak anak rasa tersentuh sangat especially telatah mereka yang nakal..cute sangat, Yang sedih bila yang kena tangkap tu bangsa kita sendiri Melayu and beragama Islam.. Mana letaknya Islam mereka, tak de sedikit pun ke cahaya keislaman dalam hati diaorang ni..Astagfirullahaladzim tak boleh nak gambarkan perasaan aku bila baca kes kes camni, sampai kadang kadang tu tak sanggup nak tengok picture mangsa kanak kanak kat news paper atau tv. Zalim dan kejam yang teramat sangat, sakit dan pedih hati dibuatnya.
Pada setan setan yang masih terlepas tu kat dunia ni boleh lah hangpa nak lari, tunggu lah balasannya nanti, Allah swt balas dengan setimpal timpalnya.

Geram sangat hati ni, kalau laksanakan hukuman gantung sekalipun rasa tak puas hati and tak setimpal dengan apa yang setan setan ni dah buat... Nauzubillah.

Comments

  1. Al Fatihah..

    Mmg kejam.. semoga setan2 tu mendapat balasannya..

    ReplyDelete
  2. Agreed with sis, ''dunia ni boleh lah hangpa nak lari, tunggu lah balasannya nanti, Allah swt balas dengan setimpal timpalnya''

    The killer is so mean.

    ReplyDelete

Post a Comment